Side 1 av 1
Postert 05. 10 2014

Coop Vest støtter TV-aksjonen

Coop Vest støtter med TV-aksjonen Kirkens Nødhjelp gjennom en generøs og kreativ vannkampanje. I perioden 29. september til 19. oktober gir Coop Vest to kroner per solgte liter Olden.

Initiativet til kampanjen kom fra butikkrådet til Coop Ørsta, med butikksjef Ann Charlotte Amundgaard Sørheim som primus motor. I uken som kommer vil hele 72 butikker på Sunnmøre i Sogn og Fjordane være med på kampanjen.

 - Vi er kjempeglade og veldig takknemlige for dette samarbeidet sier regionskoordinator Bente Hjertenæs i Kirkens Nødhjelp Møre og Romsdal. Takket være dette initiativet kommer vi et langt steg nærmere målet om å gi en million mennesker varig tilgang på rent vann gjennom TV-aksjonen.

Foto: Laila Vikenes

Publisert av i Næringsliv, Partnere
Postert 05. 10 2014

Haddy og TV-aksjonen poppet seg opp

Haddy N`jie sprang opp og ned rulletrapper, mens Bandet Seljemark spilte låta ”Dråpa av håp”, som de har laget til årets TV-aksjon.

Trondheim yrer av TV-aksjonsaktiviteter og lørdag 27. september fikk alle handlende på kjøpesenteret Byhaven med seg at årets tema dreier seg om vann. Bærekraftige produkter, TV-aksjonensmateriell, kunst, musikk og et tomt butikklokale var ingrediensene da Velg Bedre og TV-aksjonen lagde en POPUP-shop.

– Vi er veldig glad for at både Byhaven og Velg Bedre ville samarbeide med oss. Rammen med POPUP shop og kulturelle innslag gjør folk interesserte med en gang. Fordi vannkrisen i verden i dag dreier seg mye om klima blir det naturlig å samarbeide med en aktør som Velg Bedre, sier Sarah Føreland, byaksjonsleder for TV-aksjonen i Trondheim.

Programleder kastet glans

Mellom bærekraftige dockingstasjoner og solbriller spilte bandet Seljemark sin låt «Dråpa av håp» som de har dedikert til årets TV-aksjon. Haddy N`dije som skal lede årets TV-aksjon på TV-skjermene poppet til manges overraskelse innom sammen med Sarah Føreland. Sarah og Haddy sprang opp og ned rulletrappene for å få shoppende trøndere til å ta en tur innom konserten og POPUP shoppen.

Bærekraf og miljø

-Velg Bedre er et varemerke som selger bærekraftige, miljøvennlige og etisk produserte varer. Vi tror på handel som positiv kraft og vil gjøre det enklere for konsumenter å velge bedre, sier Viktoria Holmberg, markedssjef i Velg Bedre.

Det å inkludere TV-aksjonens budskap i helgas POPUP-shop ble både naturlig og givende for begge parter. En POPUP shop er et konsept som går ut på at en aktør/organisasjon/produsent tar midlertidig over et tomt butikklokale for å promotere sine produkter, spre et budskap eller vise frem kunst. 

Publisert av i Partnere, Siste nytt
Preform Administrasjon