Side 1 av 1
Postert 16. 10 2014

Løp Stoltzen for TV-aksjonen

NRKs Linda Eide og forfatter, artist og Brann-blogger Eduardo «Doddo» Andersen ga alt i Stoltzekleiven opp for TV-aksjonen.

Linda Eide og Doddo løp begge med hver sin bøsse vann da de løp opp Stoltzen i Bergen.

- Vi ville ikke miste en dråpe vann, det var det som var det viktigste, sa Doddo til Bergens Tidende.

- Det eneste var at jeg jublet sånn da vi kom i mål at det forsvant litt, supplerte Eide.

De to fullførte det heftige motbakkeløpet på 21,5 minutter. At dette ikke var noen kruttsterk tid, lot ikke til å bekymre Doddo.

- For meg var det en ære å få løpe med Linda. Hun var så elskverdig at hun ikke stakk av. For Linda er jo en supersyklist, og slike kommer veldig godt ut her i Stoltzen, hevdet Doddo til BT.

Marthe Jansen, byaksjonsleder for TV-aksjonen i Bergen, var svært fornøyd med innsatsen til de to.

- Det er veldig sporty av dem å stille opp. Akkurat slike ting trenger vi for å få oppmerksomhet om aksjonen frem mot selve dagen, 19. oktober. Jeg håper de også hadde gøy mens de løp, sa Jansen til BT.

Stoltzekleiven opp sponset med 1 kr pr deltakelse og gav dette til TV-aksjonen. De oppfordret også andre idrettsarrangører om å gjøre det samme. 

Publisert av i Næringsliv, Siste nytt
Postert 05. 10 2014

Coop Vest støtter TV-aksjonen

Coop Vest støtter med TV-aksjonen Kirkens Nødhjelp gjennom en generøs og kreativ vannkampanje. I perioden 29. september til 19. oktober gir Coop Vest to kroner per solgte liter Olden.

Initiativet til kampanjen kom fra butikkrådet til Coop Ørsta, med butikksjef Ann Charlotte Amundgaard Sørheim som primus motor. I uken som kommer vil hele 72 butikker på Sunnmøre i Sogn og Fjordane være med på kampanjen.

 - Vi er kjempeglade og veldig takknemlige for dette samarbeidet sier regionskoordinator Bente Hjertenæs i Kirkens Nødhjelp Møre og Romsdal. Takket være dette initiativet kommer vi et langt steg nærmere målet om å gi en million mennesker varig tilgang på rent vann gjennom TV-aksjonen.

Foto: Laila Vikenes

Publisert av i Næringsliv, Partnere
Postert 10. 04 2014

Næringslivet strømmer
til TV-aksjonen

De siste tre årene har vi sett en voldsom oppblomstring av næringslivets engasjement i TV-aksjonen. Over 7000 bedrifter ga penger og utfordret hverandre gjennom nettsiden giverstafett.no i 2013. Gå til giverstafett.no og bli med på dugnaden.

Årets sak
- Nærheten til en foss eller elv har vært et historisk eksistensgrunnlag for store norske industribedrifter. I Norge er rent vann nærmest å regne som en ubegrenset ressurs, men internasjonalt er situasjonen en helt annen, sier næringslivsansvarlig for TV-aksjonen, Marius Lystad.

Han fortsetter:

- Vannforvaltning er viktig i vareproduksjon over hele verden, og næringslivet har et ansvar for å håndtere dette på en god måte. Med Kirkens Nødhjelp og årets vannprosjekt ønsker vi i TV-aksjonen å samarbeide med næringslivet om å skape økt bevissthet om bærekraftig forvaltning av vannet.

Næringslivsdugnad
Mye av årsaken til økningen under fjorårets TV-aksjon er at stadig flere kommuner landet over arrangerer ringedugnader for næringslivet. En gruppe sentrale næringslivsledere i hver kommune møtes og ringer rundt til sine kontakter for å oppfordre dem til å bidra til TV-aksjonen.

-På denne måten får bedriftene sosialt samvær og mulighet for nettverksbygging. I tillegg er årlige bidrag til TV-aksjonen en enkel, kvalitetssikret måte å støtte opp om forskjellige organisasjoner som arbeider for viktige saker på en profesjonell måte, sier Lystad.

For mer informasjon gå inn på giverstafett.no eller kontakt Marius Lystad på epost: marius.lystad@nca.no.

Publisert av i Næringsliv, Siste nytt
Preform Administrasjon