Haddy N`jie sprang opp og ned rulletrapper, mens Bandet Seljemark spilte låta ”Dråpa av håp”, som de har laget til årets TV-aksjon.
Trondheim yrer av TV-aksjonsaktiviteter og lørdag 27. september fikk alle handlende på kjøpesenteret Byhaven med seg at årets tema dreier seg om vann. Bærekraftige produkter, TV-aksjonensmateriell, kunst, musikk og et tomt butikklokale var ingrediensene da Velg Bedre og TV-aksjonen lagde en POPUP-shop.
– Vi er veldig glad for at både Byhaven og Velg Bedre ville samarbeide med oss. Rammen med POPUP shop og kulturelle innslag gjør folk interesserte med en gang. Fordi vannkrisen i verden i dag dreier seg mye om klima blir det naturlig å samarbeide med en aktør som Velg Bedre, sier Sarah Føreland, byaksjonsleder for TV-aksjonen i Trondheim.
Programleder kastet glans
Mellom bærekraftige dockingstasjoner og solbriller spilte bandet Seljemark sin låt «Dråpa av håp» som de har dedikert til årets TV-aksjon. Haddy N`dije som skal lede årets TV-aksjon på TV-skjermene poppet til manges overraskelse innom sammen med Sarah Føreland. Sarah og Haddy sprang opp og ned rulletrappene for å få shoppende trøndere til å ta en tur innom konserten og POPUP shoppen.
Bærekraf og miljø
-Velg Bedre er et varemerke som selger bærekraftige, miljøvennlige og etisk produserte varer. Vi tror på handel som positiv kraft og vil gjøre det enklere for konsumenter å velge bedre, sier Viktoria Holmberg, markedssjef i Velg Bedre.
Det å inkludere TV-aksjonens budskap i helgas POPUP-shop ble både naturlig og givende for begge parter. En POPUP shop er et konsept som går ut på at en aktør/organisasjon/produsent tar midlertidig over et tomt butikklokale for å promotere sine produkter, spre et budskap eller vise frem kunst.